Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T19:16:51+01:00
-3a (2 - a) + (3a - 2)² - (3a - 1)²

a = ⅓
-6a+3a²+3a²-2*6a-3a²+6a-1²=
=-12a+3a²+1

a = ⅓

-12*⅓+3*⅓²+1=
=-4+⅓+1=
=5⅓
2010-02-10T19:19:23+01:00
-3*1/3*(2-1/3)+(3*1/3)²-(3*1/3-1)²= -1*5/3+1-4=5 1/3
2010-02-10T19:26:50+01:00
-3a+3a²+(3a-2)×(3a-2)-(3a-1)×(3a-1)
-3a+3a²+9a²-6a-6a+4-9a²+3a-3a+1
-15a+3a²+5
(-15×⅓)+[3×(⅓)²]+5
-5+(3×¹/₉) +5
=³/₉=⅓