Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:45:40+01:00
Dane:
k : waga główki kapusty
k : jest o 3/4 cięższa od 3/4*k

Równanie:
k - 3/4 = 3/4*k
k- 3/4 = 3/4*k /*4 (pozbywamy się ułamka mnożąc obie str. przez 4)
4k-3 =3k
4k-3k=3
k=3kg

Spr.

k-3/4=3-3/4=2 1/4
3/4*k=3/4*3=9/4=2 1/4

Odp: Główka kapusty waży 3kg
pozdrawiam:)
2010-02-10T21:36:03+01:00
Oznaczmy ze
x- waga główki kapusty
x jest o 3/4 cięższe od 3/4*x
wiemy ze główka kapusty waży 3\4 więcej niż 3\4 tej główki wiec zeby miedzy główka kapusty była równa 3/4 tej główki to trzeba odjąć od niej 3/4 (np. kg)

x - 3/4 = 3/4*x
x-3/4x= 3/4
1/4x = (3/4):1/4
x=3 - tle wazy kapusta.


sprawdzenie:
główka waży 3
3/4 główki wazy - 3/4 * 3 = 9/4 = 2¼

zgodnie z treścia zadania
3 - 3/4 = 2¼


2010-02-10T23:58:27+01:00
X - waga główki kapusty

3/4 x - 3/4 wagi główki kapusty

x - 3/4 = 3/4 x
x- 3/4x = 3/4
1/4x = 3/4 /*4
x= 3

Sprawdzamy:
kapusta waży 3kg

od 4 kg odejmujemy 3/4 bo o tyle jest lżejsza od 3/4x

3/4*x = 3/4*3

3-3/4= 3/4*3
12/4-3/4 = 9/4
9/4=9/4

Odp: Głowka kapusty waży 3kg