1. oblicz prace jaka może wykonać kula o masie m=5kg spadająca na ziemie z wysokości h=3m.

2.oblicz masę wody, która spadając z wysokości h=10m wprawia w ruch turbinę wodna, wykonując prace W=20000J

3. oblicz energie potencjalna kamienia o masie 2kg podniesionego na wysokość 1,5 m na księżycu.

2

Odpowiedzi

2010-02-10T19:22:04+01:00
1.
Praca jaką może wykonać kula równa jest energii potencjalnej jaką uzyskała kula, gdy podniesiono ją na wysokość 3m.
W = m × g × h = 5kg × 9,81m/s² × 3m = 147,15J

2.
Wykonana praca równa jest energii potencjalnej wody:
W = m × g × h
Stąd wyznaczamy masę:
m = W/ (g × h) = 20000J / (9,81m/s² × 10m) = 203,9 kg

3.
Energię potencjalną policzymy jako:
Ep = m × g × h = 2kg × 9,81m/s² × 1,5m = 29,43J
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T19:22:23+01:00
1.
Dane:
h=3m
m=5 kg
g≈9,81 m/s²

Szukane:
W=?

Wzór:
Ep=W=mgh
[W]=kg*m/s²*m=N*m=J

Rozwiązanie:
W=5*9,81*3=147,15J

Odp: Kula wykona pracę 147,15J.

2.Dane:
W = 20 000J
h = 10m
g ≈ 10 m/s²
m = ?


W = Ep

Ep = m * g * h

m = Ep / (g * h)

m = 20 000 /(10*10) = 200 kg

odp. Masa tej wody wynosi 200kg.

3.g=1,66
m=2 kg
h=1,5m
Ep=?

Ep=m*g*h
Ep=2*1,5*1,66
Ep=4,98J

Odp :Energia potencjalna kamienia na księżycu wynosi 4,98J


Liczę na najka :D
39 4 39