Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T16:36:31+02:00
Agata ma dwa razy więcej braci niż sióstr, a jej brat Wojtek ma tyle samo sióstr, co braci.. Ilu chłopców i ile dziewcząt jest w tej rodzinie?

a - liczba chłopców w rodzinie
b - liczba dziewcząt w rodzinie

a - bracia Agaty
b - 1 - siostry Agaty (wszystkie dziewczęta w rodzinie minus Agata)

a - 1 - bracia Wojtka (wszyscy chłopcy w rodzinie minus Wojtek)
b - siostry Wojtka

Agata ma dwa razy więcej braci niż sióstr
a = 2(b - 1)
Uwaga! Skoro braci jest 2 razy więcej, czemu mnożymy siostry przez 2? Żeby zaszła równość.

Wojtek ma tyle samo sióstr, co braci
a - 1 = b

{a = 2(b - 1)
{a - 1 = b

{a = 2(b - 1)
{2(b - 1) - 1 = b

{a = 2(b - 1)
{2b - 2 - 1 = b

{a = 2(b - 1)
{2b - b = 3

{a = 2(b - 1)
{b = 3

{a = 2(3 - 1)
{b = 3

{a = 2 * 2
{b = 3

{a = 4
{b = 3

W tej rodzinie jest 4 chłopców i 3 dziewczęta.
3 2 3
2009-10-11T19:41:21+02:00
Agata

2braci+1siostra

Wojtek

1brat+1siostra





2 4 2