Chłopcy lepili bałwany. Utoczyli więcej niż 10 ale mniej niz 15 kul śniegowych. Próbowali lepić bałwany z 2, 3, lub 4 ku,ale zawsze zostawała im 1 kula. Ile kul śniegowych ulepili chłopcy ??

I dodajcie jeszcze obliczenia jak i co !!!!!
Błagam pilne!!!!! Dla brata :) z góry dziex... ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-10T19:35:56+01:00
Ulepili 13 kul :)
2*5=10
2*6=12
2*7=14
3*4=12
4*3=12
w tych działaniach widać, że wszystkie liczby są parzyste i da się z nich ulepić bałwana.
Musieli ulepić nie parzystą liczbę kul, ponieważ tylko one dzielą się przez 1 i samą siebie (są wyjątki).
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:39:36+01:00
Odp 13 kul
Obliczonka:
13 kul : 2 = 6 reszty 1
13 kul : 3 = 4 reszty 1
13 kul : 4 = 3 reszty 1
Moja siostra miała dokładnie to samo i nie umiała więc zwróciła się do mnie :)
1 5 1