Odpowiedzi

2010-02-10T19:31:33+01:00
Tzw. wymiana gazowa wewnętrzna.
Tlen przenika do komorek, a z komorek pobierany jest dwutlenek węgla, ktory z krwią wędrować będzie do płuc, wędrowka gazow w tkankach odbywa sie też na zasadzie dyfuzji.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:41:18+01:00
CO2 jest transportowany we krwi na trzy sposoby
-70% jest transportowane we krwi w postaci jonu HCO3-, podczas przyłączania tlenu do hemoglobiny od hemu odłączany jest atom wodoru, w celu ułatwienia przyłączenia CO2. Połączenie CO2 i wodoru odbywa się w komórce erytrocytu
-Część CO2 jest transportowane przez erytrocyty po połączeniu z hemoglobiną, tworząc Karboksyhemoglobinę, na takiej samej zasadzie jak tlen
- Niewielka ilość jest transportowana jako rozpuszczony we krwi CO2