5. Pierwsza lekcja rozpoczyna się o 8.15. Przerwy po czwartej i piątej lekcji trwają do 20minut, natomiast wszystkie pozostałe przerwy są dziesięciominutowe. Robert ma w poniedziałek 5 lekcji. każda trwa 45 minut. O której godzinie skończy zajęcia?

6. Rodzina Kowalskich jedzie z Ciechanowa do Poznania samochodem, którego średnie zużycie paliwa ynosi 6,5 litra na 100km. Litr benzyny kosztuje 4,80zł. Odległość z Ciechanowa do Poznania wynosi 300km. Oblicz, ile zapłacą za benzynę państwo kowalscy. Zapisz wszystkie obliczenia.

7. Robert korzysta z komputera przeciętnie 2,5 godziny dziennie. Obliczył, że jest to 5/8 jego wolnego czasu. ile czasu wolnego dziennie ma Robert? Zapisz obliczenia.

8. Jaki dzień tygodnia wypanie za 1000 dni od 14 października 2008 roku, który wypadł we wtorek?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T19:36:53+01:00
7. 5/8 to 2godz. 30 min. |:5
1/8 to 30 min. |*8
8/8 to 4 godz.

Odp. Robert ma 4 godziny wolnego czasu dziennie.


5. 8:15 + 45 min = 9:00
9:00+55 min = 9;55
9;55+10+45=10;50
10;50+20+45=11;55
11;55+45= 12:40
konczy o 12:40


8,. 1000dni:7dni(tydzień)=142 tygodnie i 6 dni
więc za 142 tygodnie czyli 994 dni będzie też wtorek i zostaje 6 dni do 1000-od wtorku za 6 dni to będzie poniedziałek

odp. za 1000 dni od 14 października wypadnie poniedziałek


Dasz najjjj pliss

dziexx
1 4 1
2010-02-10T19:39:18+01:00
Robert skończy zajęcia o 12.46
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:43:50+01:00
5. 8:15 + 45 min = 9:00 - po pierwszej lekcji
9 :00 + 10 min + 45min = 9:55 - po drugiej lekcji
9:55 + 55min = 10:50 - po trzeciej lekcji
10:50 + 55 min= 11:45 - koniec 4 lekcji
11:45 + 20 min + 45 min = 12:50 - koniec 5 lekcji
Odp. Skończy o 12:50

6.
6,5 * 3 = 19,5l -zużycie benzyny na 300 km.
19,5l * 4,80 = 93,60 zł
Odp. Zapłacą 93,60zł.

7. 5/2 = 5/8x (doprowadzić do mianownika 8)
20/8 = 5/8x | * 8
20 = 5x | :5
4 = x
Odp. Ma dziennie 4 godziny wolnego.

8. 1000 : 7 =142 r 6
wtorek + 6 dni = poniedziałek.
Odp. Wypadnie poniedziałek.
1 5 1