Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:39:32+01:00
X - syn
3x - matka
3x+2 - ojciec
93 - razem

x +3x+3x+2=93
7x+2=93 /-2
7x=91 /:7
x=13 (syn)

matka- 3*13= 39
ojciec 3*13+2=41

39+41+13=93
2 5 2
2010-02-10T19:42:48+01:00
X-wiek taty
(x-2)-wiek mamy
(x-2)/3 -wiek syna

x + (x-2) + (x-2)/3 = 93 /*3
3x + 3(x-2) + (x-2) = 279
3x + 3x - 6 + x - 2 = 279
7x = 287
x=41

wiek taty-41
wiek mamy-39
wiek syna-13

powinno byc dobrze