Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:37:00+01:00
Po roku użytkowania samochód stracił 13% swojej wartości i został obecnie wyceniony na 43 500 zł. Ile wart był samochód wcześniej? zapisz obliczenia. bardzo prosze o szybkie odpowiedzi
x- cena przed rokiem

43 500 +13%x=x
43500 +0,13x=x
0,13x-x=-43 500
- 0,87x= -43 500 /:(-0,87)
x= 50 000 zł
Odp. samochód przed rokiem kosztował 50 000 złotych.
2010-02-10T19:37:56+01:00
100% - 13 % =87 %
87 % -43 500 zł
1 % -500 zł
100 % - 50000 zł
1 1 1
2010-02-10T19:42:09+01:00
100%to43 500
1% to 435
10%to4350
3% to 1305
13%5655
100%+13%=113%
113%to49 155(zł)