Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:36:19+01:00
Glony w Oceanach i Morzach występują warstwowo bo, te które są bliżej dna nie potrzebują tyle światła.
1 5 1
2010-02-10T20:52:43+01:00
W wodzie wraz ze wzrostem głębokosci nastepuje nie tylko zmniejszenie ilośći światła, ale zachodzą również zmiany jakosciowe. Najsilniej woda pochłania światło długofalowe (czerwone), najsłabiej - o brawie zielononiebieskiej i to własnie światło dociera najgłebiej. Zielone glony najintensywniej asymilują w swietle długoalowym, dlatego wsytąpeują w górnych wartswach wody. Poniżej wystepują glony brazowe mające chlorofil. najgłebiej żyja krasnorosty.
Zatem ułożenie roslin mające charakter warstwowy, jest spowodowane dostepnscią oraz jakoscią Światła.
1 5 1