Przeczytaj zadanie:Suma dwóch liczb jest równa 87. Pierwsza z tych liczb jest o 9 mniejsza od drugiej. Jakie to liczby? Do tego zadania pasują dwa równania: x+x+9=87 oraz y+(y-9)=87
a)Co oznacza x w pierwszym równaniu?
b)Co oznacza y w drugim równaniu?
c)Rozwiąż każde z równań i znajdź liczby, o których mowa w zadaniu.

3

Odpowiedzi

2010-02-10T19:39:54+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:41:24+01:00
A) x-pierwsza liczba
b) y- druga liczba
c) x+x+9=87
2x=87-9
2x=78/:2
x= 39
druga liczba
39+9=48
y+(y-9)=87
2y=87+9
2y=96/:2
y=48
pierwsza liczba 48-9=39
5 5 5
2010-02-10T19:44:04+01:00
A) x - liczba pierwsza
x + 9 - liczba druga większa od pierwszej o 9

Jeśli zsumujemy te liczby wychodzi 87, czyli:
x + x +9 = 87

Rozwiązanie:

x +x + 9 = 87
2x = 87 - 9
2x = 78 | :2
x = 39 , x + 9 = 39 + 9 = 48

b) y - liczba pierwsza
y - 9 - liczba druga jest ona mniejsza od pierwszej

Tak samo jak wyżej, ich suma wynosi 87

y + ( y - 9) = 87
y + y - 9 = 87
2y = 87 + 9
2y = 96 |:2
y = 48 , y - 9 = 48 - 9 = 39

Proszę ;) jak coś nie jasne to priv

3 5 3