Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:49:17+01:00
Pozytywne:Biedronka siedmiokropka-zjada bardzo dużo mszyc
Pszczoła miodna Pszczoły zbierają nektar zapylając sady i pola uprawne,miód jest wykorzystywany przez ludzi do celów leczniczych
Jedwabnik uzyskujemy jedwab
Trzmiel - dzięki wyjątkowo długim narządom gębowym trzmiele mogą zbierać pożywienie z niektórych kwiatów (zapylając je równocześnie), niedostępnych dla większości pszczołowatych np. z koniczyny.
Mrówka rudnica – najistotniejsza rola polega na niszczeniu populacji wielu szkodliwych owadów.
Negatywne:
Mklik mączny - motyl zaliczany do rodziny omacnicowatych , szkodnik magazynów zbożowych i spożywczych.
stonka ziemniaczana-atakuje uprawy ziemniaków
Szeliniak sosnowiec Dorosłe owady żerują wiosną na sadzonkach zjadając korę oraz łyko sosny, świerka, modrzewia, jodły i daglezji, latem mogą uszkadzać gałęzie drzew sosnowych
osa-Osy są wszystkożerne, bywają szkodnikami owoców, atakują również inne owady. Są roznosicielami niektórych chorób zakaźnych
Mucha domowa - jest roznosicielem licznych zarazków często występująca w Polsce, odżywiająca się krwią, przenosząca zarazki z chorych zwierząt na zwierzęta zdrowe i na ludzi. jaja składa w rozkładających się szczątkach oraz fermentującym nawozie.

Mam nadzieję, że pomogłam............
Pozdrawiam.....;)
44 3 44
2010-02-10T20:36:49+01:00
Negatywne:
komary - piją ludzką krew
muchy- przenoszą różne choroby na człowieka
stonki-zjada liście kapusty
pająki- niektóre gryza ludzi
pchły- tak jak muchy przenoszą groźne choroby
Pozytywne:
pszczoły- robią miód
biedronki- zjadają mszyce
... więcej nie wiem :(

32 2 32