Odpowiedzi

2010-02-10T19:50:32+01:00
Dane:
bok postawy: 5 cm
wys: 2cm
szukane:
pole podstawy
rozwiązanie:
p= p pod. x H/2
P=5x5x2cm=50cm/2=25cm2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:53:58+01:00
Pole podstawy = 5cm*5cm=25cm2
wysokosc=2cm

Objetosc ostroslupa =Pole podstawy*wysokosc /3
V=25cm2 * 2cm = 50cm3

Pc=Pp + 4Pb
sciana boczna tego ostroslupa jest trojkatem.
aby obliczyc wsokosc tej sciany trzeba skorzystac z twierdzenia pitagorasa.

Wysokosc ostroslupa jest pierwsza przyprostokatna.
Druga przyprostokatna jest polowa boku podstawy.
wysokosc sciany bocznej jest przeciwprostokatna.
a wiec :

2(do kwadratu) + 2,5(do kwadratu) = x(do kwadratu)
4 + 6,25 = x(do kwadratu)
x(do kwadratu) = 10,25
x=3,2
Pole jednej sciany bocznej jest rowne
P=a*h/2= 5*3,2/2= 8
czyli pole 4 scian = 8*4= 32
czyli Pc :
Pc=32+25=57
1 5 1