Franek wziął na obóz w góry 80 zł. Na napoje wydał 2 razy więcej niż na lody, a o 5 zł mniej niż na napoje wydał na słodycze. Za 15 zł kupił upominki dla rodziców. Wrócił bez pieniędzy, gdyż ostatnio dnia zgubił 10 zł. Ile pieniędzy wydał na lody ?

od razu mówię że wynikiem nie będzie 10 zł :D

3

Odpowiedzi

2010-02-10T19:49:24+01:00
X-pieniądze wydane na lody
2x- pieniądze wydane na napoje
x-5- pieniadze wydane na słodycze
80zł-15zł-10zł=55zł
4x-5=55zł
4x=60zł /4
x=15zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:50:27+01:00
X- koszt lodów
2x- koszt napoi
2x-5-koszt słodyczy
15- koszt pamiatek
10- pieniądze zgubione

x+2x+2x-5+25=80
5x=60
x=12
Odp. Na lody wydał 12 zł.
Pozdrawiam ;)
2010-02-10T19:50:45+01:00
N = 2l
s = 2l - 5

2l + 2l - 5 + l +15 + 10 = 80
5l + 20 = 80
5l = 60 | :5
l = 12 zł

Odp. Wydał na lody 12 zl.