Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:49:22+01:00
5%*80g
5/100 *80g=4g
80g+20g=100g
4/100 * 100%=4%
1 1 1
2010-02-10T19:49:47+01:00
Stężenie procentowe roztworu to stosunek ilości subst. rozpuszczonej do ilości roztworu.

Na - ilość sodu (g)

W+Na - ilośc roztworu solanki (g)

czyli Na / (W+Na) = 5 %= 0,05, stąd ilość Na = 4 g,

po dolaniu wody ilośc Na = const, ale W+Na = 80g + 20 g=100 g,

czyli 4g/100g= 0,04 czyli 4 %
1 1 1
2010-02-10T23:42:48+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z def. stęż procent.
5g subst.-----100g roztworu
xg subst.------80g roztworu
x=5*80/100
x=4g substancji
Dolewam 20g, więc będę miał 100g roztworu(20g+80g)
4g subst.-----100g roztworu
JEST TO ROZTWÓR 4%