1. na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemie,a jedna trzecia rozwiązuje krzyżówki.Wsród pozostałych sześciu słuchaczy pięć osób czyta książke i tylko jedna studentka pilnie notuje.ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie
2. Ksiażki Ali stoją na trzech półkach.Na druguej półce jest o 15 książek mniej niż na pierwszej i 2 razy więcej książek niż na trzeciej. Na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy więcej książęk niż na drugiej. Ile książęk ma Ala?

2

Odpowiedzi

2010-02-10T19:58:34+01:00
1
1/2 = 3/6
1/3= 2/6

3/6-2/6=1/6

1/6 - 6 osob
6 razy 6 = 36


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T20:01:12+01:00
1.
x, liczba wszystkich studentów
½x, liczba drzemiących studentów
⅓x, liczba studentów rozwiązujących krzyżówki
6, pozostała liczba studentów

½x+⅓x+6=x/×6
3x+2x+36=6x
3x+2x-6x=-36
-x=-36/÷(-1)
x=36

Odp. Na wykładzie było 36 studentów.