Odpowiedzi

  • sol
  • Rozwiązujący
2009-10-11T16:52:24+02:00
Myśliwi w śniegu [1565] (Strzelcy na śniegu) z cyklu Miesięcy to, jak twierdzi G.W. Menzel, pierwszy genialny pejzaż zimowy w malarstwie europejskim. Za czasów Bruegla uważano za niemożliwe namalowanie zimy tak, by oddać wrażenia dźwięczącego przymrozka. On tego dokonał. Dominują dwa zimne kolory: biel śniegu oraz jasna zieleń nieba i lodu. Wszystkie istoty żywe są ciemne, co zwiększa ponure wrażenie niedostatku. Jest to zresztą jeden z kilku zimowych obrazów, których ślad odbija się w piosence Kaczmarskiego (niektóre frazy wskazują na rozszerzenie kontekstu o Pejzaż zimowy z łyżwiarzami i sidłami na ptaki oraz Spis ludności w Betlejem).

2009-10-11T16:52:29+02:00
Myśliwi w śniegu [1565] (Strzelcy na śniegu) z cyklu Miesięcy to, jak twierdzi G.W. Menzel, pierwszy genialny pejzaż zimowy w malarstwie europejskim. Za czasów Bruegla uważano za niemożliwe namalowanie zimy tak, by oddać wrażenia dźwięczącego przymrozka. On tego dokonał. Dominują dwa zimne kolory: biel śniegu oraz jasna zieleń nieba i lodu. Wszystkie istoty żywe są ciemne, co zwiększa ponure wrażenie niedostatku. Jest to zresztą jeden z kilku zimowych obrazów, których ślad odbija się w piosence Kaczmarskiego (niektóre frazy wskazują na rozszerzenie kontekstu o Pejzaż zimowy z łyżwiarzami i sidłami na ptaki oraz Spis ludności w Betlejem).
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-11T16:53:30+02:00
Chciałabym opisać obraz Pitera Bruegla Pt. ?Myśliwi na śniegu? powstał on w XVI w. i przedstawia zwykły niczym nie wyróżniający się zimowy dzień w malowniczo położonej wiosce. Na pierwszym planie widzimy myśliwych idących na polowanie z gromadą psów. Natomiast na drugim planie widzimy pięknie rozciągające się małe miasteczko. Miejscowość ta znajduje się pomiędzy ogromnymi górami. Widać tam wiele domów i ludzi w oczy rzuca się zamarznięty staw. Autor tego obrazu doskonale uchwycił drobne szczegóły ubrań, wykonywanych czynności oraz narzędzi co dodało temu obrazowi uroku. Wspaniale dobrane barwy wyróżniają go spośród innych ponieważ nasycają go apatyczną atmosferą. Osoba oglądająca ten obraz może poczuć lekkie przygnębienie ponieważ jest on przedstawiony w bardzo zimnych barwach. Bardzo podoba mi się ten akt sztuki i myślę że autor bardzo profesjonalnie przedstawił charakter tego dzieła.