Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T20:00:30+01:00
1.W trojkacie prostokatnym p przyprostokatnych 3 i 4 wysokosc poprowadzona z wierzcholka kata prostego ma dlugosc:

Aloha !
Trójkąt o przyprostokątnych 3 i 4, to typowy trójkąt "pitagorejski", w który przeciwprostokątna jest równa 5:
gdyż:
3² +4²=9+16=25
√25=5

Aby obliczyć wysokość poprowadzoną z wierzchołka kąta prostego proponuję obliczyć pole trójkąta:
P = ½ * przyprostokątna *przyprostokątna
P= ½ *4*3=6

pole jest zawsze takie samo, czyli:
P=½* h * przeciwprostokątna
6=½ *h*5
6=2,5*h /:2,5
h=2,4
5 2 5
2010-02-10T20:04:22+01:00
Z twierdzenia piatagorasa obliczymy najpierw przeciwprostokatna:

C^=3^+4^
C^=9+16
C^=25
C= pierwiastek z 25
C=5

Jezeli poprowadzimy wysokosc z wierzcholka kata prostego to podzieli nam ona trojkat na pół zauwazamy kat prosty przy przeciwprostokatnej. Wysokosc podzielila przeciwprostokatna na pol, takze znowu obliczamy z twierdzenia pitagorasa.

2,5^+x^=3^
6,25+x^=9
x^=9-6,25
x^=2,75
x= pierwiastek z 2,75

Liczę na najlepsze :)
5 1 5