Odpowiedzi

2010-02-10T20:00:37+01:00
1/3 , 1/4 , 1/6 i 1/5 -sprowadzasz do wspólnego mianownika


1/3 = 4/12 = 120/360
1/4 = 3/12 = 90/360
1/6 = 5/30 = 60/360
1/5 = 6/30 = 72/360

Sumujesz wszystko.

120 + 90 + 60 + 72 = 342/360

360 - 342 = 18

Ostatni pracownik otrzymal 18/360
2010-02-10T20:01:30+01:00
Cała wypłata=1
1 pracownik=1/3
2=1/4
3=1/6
4=1/5
5=?


1-(1/3+1/4+1/6+1/5)=1(20/60+15/60+10/60+12/60)=1-52/60=8/60=2/15



Piąty pracownik dostal 2/15 calej wypłaty :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T20:03:45+01:00
1/4=15/60 1/5=12/60 1/6=10/60 1/3=20/60 20/60+12/60+10/60+15/60=57/60 60-57/60=3/60 3/60=1/20 Odp. Piąty pracownik dostanie 1/20 ;) prosze najj z gory dziekks