Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T19:59:11+01:00

Pokaż tylko zdjęcia, filmy i mapy Jak szukać?
Herod I Wielki
Dodaj do notesu
Postacie historyczne, Historia powszechna, Azja, Izrael

Herod I Wielki (ok. 73-4 p.n.e.), król judejski (Judea) od 37 p.n.e., syn Antypatra Idumejczyka i Kipros, córki szejka arabskiego. W 40 p.n.e. mianowany przez senat rzymski królem, objął tron po walce z Antygonem II Matatiaszem, ostatnim królem z narodowej dynastii Machabeuszów. Od Oktawiana otrzymał dodatkowo w zarząd wiele prowincji.

Rozbudował Jerozolimę i jej świątynię, zakładał nowe miasta, budował fortyfikacje. Był despotą, zniósł dożywotniość funkcji arcykapłana, ograniczył kompetencje sanhedrynu. Respektował prawa faryzeuszy, mimo sympatii dla kultury hellenistycznej.

Jako sojusznik Rzymu usiłował wprowadzić nienawistne dla ortodoksyjnych Żydów kulty obcych bóstw. Pod koniec życia chorobliwie obawiał się utraty tronu, dlatego też nakazał zamordować ukochaną niegdyś żonę Mariamne, jej brata, dwóch synów Arystobula i Aleksandra oraz swego syna Antypatra z pierwszego małżeństwa z Doris.

Postaci Heroda I Wielkiego przypisuje się zgodnie z Nowym Testamentem rzeź niewiniątek i prześladowanie małego Jezusa.
2 5 2
2010-02-10T19:59:54+01:00
Ja nie chcę spamować ale tu coś jest

histmag.org/archiwalia/mag42-43/H01x03.htm

Mam nadzieję że pomogłam :)
1 1 1