Szachownica ma kształt kwadratu podzielonego na 64 jednakowe pola. Połowa z tych pól jest biała a połowa czarna. Pola szachownicy mają kształt kwadratów o boku 6 cm.

A) Oblicz ile centymetrów kwadratowych zajmują łącznie wszystkie białe pola na szachownicy.?



B) Oblicz ile centymetrów kwadratowych zajmuja razem wszystkie pola na szachownicy..?

3

Odpowiedzi

2010-02-10T20:00:37+01:00
6x6x32= 1152 cm2
6x6x64 =2304 cm2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T20:02:18+01:00
Pole jednego kwadracika= 6cm*6cm=36cm kw.
A) 36cm kw* 32=1152 cm kw.
B)36cm kw. * 64=2304 cm kw.
2010-02-10T20:04:26+01:00
Pole jednego pola 6*6=36cm2
pól jest 64 więc 36*64=2304cm2
2304:2=1152cm2

białe pola zajmują 1152 cm2
powierzchnia wszystkich pól wynosi 2304cm2

pozdrawiam :)