W prostokącie jeden bok jest dwa razy dłuższy niż drugi bok. Oblicz długości boków tego prostokąta, jeśli jego obwód wynosi 24 cm.
Trzeba napisać równanie i proszę o napisanie wszystkich działań.

Bardzo proszę o rozwiązanie!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T20:08:39+01:00
Jeżeli jeden z boków oznaczymy sobie jako "x" a drugi bok jest 2 razy dłuższy od pierwszego to ten drugi to jest "2x"
P=2×x+2×2x=6x
P=24cm
24cm=6x
x=4cm
Długość boków to odpowiednio 4 i 8cm .


=)
2010-02-10T20:10:08+01:00
2*x + 2*2*x = 24
2x + 4x = 24
6x = 24 /:6

x = 4
2x = 4*2 = 8

Odp: Boki tego prostokąta mają 4 i 8 cm.
2010-02-10T20:24:58+01:00