Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T20:19:54+01:00
F(x)= -5x + b
y=-5x+b
A=(-3,4), czyli x=-3, y=4
podstawiamy do równania prostej:
4=-5*(-3)+b
4=15+b
b=4-15
b=-11
równanie ma postać:
f(x)=-5x-11
2 5 2
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-10T21:16:45+01:00
Prosta przechodząca przez punkt ( -3,4) jest wykresem funkcji f(x)= -5x + b. Wyznacz b.

Jeśli punkt należy do prostej to jego współrzędne spełniają równanie prostej.

Wykresem funkcji f(x)= - 5x + b jest prosta o równaniu:
y = - 5x + b
4 = -5*(-3) + b
4 = 15 + b
b + 15 = 4
b = - 11