Zadanie tekstowe z matematyki
bardzo proszę o rozwiązanie na podstawie twierdzenia pitagorasa
Tam za murem dziewczyna, a pod ręką drabina, co pięć metrów długości ma.
W fosie krążą rekiny. Żal przecudnej dziewczyny, co za murem z rzpaczy łka. Czy zwykłemu chłopczynie na wspomnianej drabinie te przeszkody pokonać się da?
Dane wierszyk pominie , znajdziesz je przy rycinie. Policz sprytnie, odpowiedz raz dwa !

rysunek:
wysokość muru - 3,8 m
szerkość fsy - 3 m

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T20:20:55+01:00
A²+b²=c²
3,8²+3²+c²
14,44+9=c²
c²=23,44
c=√23,44

nie wiem czy twoje dane sa napewno dobre ale po moim rozwiazaniu wyszlo ze nie uda mu sie dojsc do tej laski :P ale chyba zrobilem jakis blad ... sory
2010-02-10T20:22:16+01:00
(3,8)^2 + (3)^2 = x^2
14,44 + 9 =x^2
23,44 = x^2
x = 4,841...

4,841 < 5

x to długość drabiny, która jest potrzebna do ominięcia fosy
^2 - podniesione do potęgi 2