Odpowiedzi

2010-02-10T20:19:30+01:00
O brazylia
pachnąca jak bazylia,
to nie tu leżała bastylia

:)
2010-02-10T20:21:11+01:00
„Piękna Brazylia”



Brazylia - choć na świecie mało znana,

powinna być podziwiana!

Jej historia, od czasów Indian poczęta,

układem w Tordesilas rozcięta,

kolonizacją portugalską była pisana...

Przyroda tam jest wspaniała -

z Pico da Neblina może być oglądana.

Gdy idzie w Rio de Janeiro parada

wszędzie jest ludzi gromada.

Przy dźwiękach samby: pokazy,

zabawy i tańce oraz uśmiechnięci przebierańce.

Miastom przewodzi Brasilia -

stolica, która jest jak krasawica:

piękna, bogata, wspaniała, niedawno wybudowana.

I las deszczowy tam rośnie,

w lato, jesień, zimę, no i wiosnę.

Nie brak w nim dzikiego zwierza,

zaś rafa koralowa ciągnie się wzdłuż wybrzeża.

Rdzenni mieszkańcy to Indianie,

korzystają z przyrody i lasów, jak za dawnych czasów.

Z jednej strony jest tu plaża I słońce,

z drugiej zaś dzieci o chleb proszące.

Taka jest Brazylia cała,

która naszym oczom się ukazała.

Państwo najpiękniejsze w świecie,

teraz to już wszyscy wiecie!
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T20:36:13+01:00
Brazylio, Ameryki Południowej jesteś krajem,
dla wielu ludzi prawie rajem.
u Ciebie na najdłuższej rzece na świecie będziemy pływać,
u Ciebie na Pico da Neblina z łatwością będziemy się wspinać.
Brazylio, jesteś w piłce nożnej najlepsza,
a Pele Twą reprezentacje polepszał.
Ocean Atlantycki o Twe brzegi uderza,
a Paulo Coehlo swoją baśniową twórczość poszerza.
Jesteś i będziesz piękna, wspaniała
a Copacabana nie jednego jeszcze będzie zachwycała.
1 5 1