Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T20:27:59+01:00
A= bok prostokąta
a=9cm
d=drugi bok prostokąta

d= przekątna prostokąta=
d=b+3cm

przekątna d to przeciwprostokątna dla Δ prostokątnego utworzonego z boków prostokąta

z Pitagorasa:

9²+b²=(b+3)²
81+b²=b²+6b+9
81-9=6b
6b=72
b=72:6
b=12cm

przekątna d=b+3=12+3=15cm

pole prostokąta=ab=9×12=108cm²
obwód=2a+2b=2×9+2×12=18+24=42cm
2010-02-10T20:35:47+01:00
Jeden z boków prostokąta ma 9cm długości, drugi bok ma 6cm a przekątna 2cm.
Pole:
a x b = ?
9cm x 6cm =54cm
Obwód:
2 x a + 2 x b = ?
2 x 9cm + 2 x 6cm =18cm + 12cm = 30cm
Przekątna:
6cm :3 =2cm