Odpowiedzi

2010-02-10T20:41:37+01:00
Przede wszystkim bezkręgowce te są pokarmem dla innych zwierząt wodnych przykładem mogą być wieloszczety ,jak i ludzi. Organizmy takie nazywamy konsumentami. Niektóre gatunki pierścienic są wykorzystywane jako nawozy np. nereidy japońskie. Faktem jest ,że organizmy te mineralizują dno zbiorników wodnych oraz glebę. Rozkładają szczątki organiczne, sprawiając, że ich obieg w przyrodzie jest znacznie szybszy. W taki sposób tworzy się próchnica. Pierścienice są również używane do tworzenia kompostu. Oczyszczają wodę i ścieki, natomiast pijawki znalazły zastosowanie w medycynie. Niestety niektóre z tych bezkręgowców są pasożytami i przyczyniają się do licznych strat gospodarczych. przednia przyssawka - pobiera pokarm.Przystosowanie pijawek do pasozytnictwa;
-szczęki - przecinają powłoki skórne zywiciela
-gardziel i przełyk - aparat ssący
-uchyłki przewodu pokarmowego - gromadzą krew
-tylna przyssawka - ułatwia przytwierdzenie się do żywiciela
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T20:44:17+01:00
ZNACZENIE PIERŚCIENIC:
-stanowią pokarm dla innych zwierząt wodnych
-mineralizują dno zbiorników wodnych oraz glebę
-użyźniają glebę (skąposzczety)
-rozkładają szczątki organiczne
-oczyszczają wodę i ścieki
-nereidy japońskie są bardzo dobrym nawozem
-są pokarmem także dla ludzi
-pijawki mają swój wkład w medycynie
PIJAWKI
Wykształcenie przyssawek - umożliwiających przyssanie się do ciała żywiciela, wykształcenie woli magazynujących krew. Do ssania pijawki używają silnie umięśnionej gardzieli i przełyku.
7 3 7
2010-02-10T20:47:30+01:00
Ad.1
Pierścienice odgrywają ważną rolę w przyrodzie.
- Przede wszystkim użyźniają ziemię (dżdżownice)
- poprawiają jej mineralizację
- rozkładają martwe szczątki zwierząt i roślin
- Biorą aktywny udział w oczyszczaniu zbiorników wodnych. -Stanowią pokarm dla innych zwierząt (zwłaszcza wodnych).
-używane w celach medycznych w różnych schorzeniach
- niektóre pierścienice są także przysmakiem kulinarnym dla ludzi

Ad.2
Pijawki posiadają aparat gębowy przystosowany do wbicia się w ciało ofiary, a silnie umięśniony gardziel i przełyk służą do zassania krwi ofiary.
2 4 2