Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T20:45:28+01:00
Polska zaczęła być zaliczana do grona państw chrześcijańskich, więc przestała jej zagrażać przymusowa chrystianizacja (czyli zabory ziem) ze strony Niemiec oraz weszła na arenę międzynarodową jako pełnoprawne państwo.
2010-02-10T20:45:35+01:00
Otworzyly sie przed nimi nowe stosunki dyplonmatyczne z innymi panstwami chszescijanskimi. panstwo moglo sie zjednoczyc pod jedna religia
1 1 1
2010-02-10T20:48:22+01:00
- Niemcy nie mogli najeżdżać na nas pod pretekstem chrystianizacji
- sojusz z Czechami
- wzrost znaczenia państwa w Europie
- rozwój piśmiennictwa
- wzrost znaczenia władcy (władza pochodzi od Boga)
- uniezależnienie się od kościoła niemieckiego