Poniżej zapisano 6 róznych liczb. Ile wśród nich jest liczb ujemnych i które to są? Zapisz je.

(- 3/7) do potegi 5

3 3/4 * (-0.07)do potęgi 2

10 - (-2/3)

( - 3/11) * (-13/15) *0* (-11/17)

(-8) so potęgi 2 + (-1/3) do potęgi 3

3/4 * (-5)do potegi 4 przez -7


prosze szybko i zapisac te liczby!! błagam tylko szybkoo ... ;/

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T21:01:53+01:00
(- 3/7) do potegi 5 jest liczba ujemna

3 3/4 * (-0.07)do potęgi 2 jest liczba dodatnia

10 - (-2/3) jest liczba dodatnia

( - 3/11) * (-13/15) *0* (-11/17) jest zerem czyli liczba dodatnia

(-8) so potęgi 2 + (-1/3) do potęgi 3 jest liczbą dodatnią

3/4 * (-5)do potegi 4 przez -7 jest liczbą ujemna

Czyli liczbami ujemnymi sa dwie liczby
(- 3/7) do potegi 5
3/4 * (-5)do potegi 4 przez -7

wyniki nie sa potrzebne jesli jest takie pytanie..
20 4 20
2010-02-10T21:09:03+01:00
(-3/7) do potęgi 5 - będzie liczba minusowa, ponieważ potęga jest nieparzysta.

3 3/4 * (-0.07)do potęgi 2 = 15/4 i (-7/100)= (-21/80) do potęgi 2=441/6400, czyli dodatnia.

10 - (-2/3)= 10+2/3= 10 2/3, czyli dodatnia.

( - 3/11) * (-13/15) *0* (-11/17)= 0

(-8) so potęgi 2 + (-1/3) do potęgi 3= 64 +(-1/9)= 69 - 1/9= 68 i 1/9

3/4 * (-5)do potegi 4 przez -7= 3/4 *625 przez -7= 1875/4 przez -7= 1875/4* (-1/7)= - 66 i 27/28
17 3 17