Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T21:06:52+01:00
Epitet - rzeczownik z określeniem np mały kot
prównainie- coś jak coś mały jak mysz
metafora - przenośnia np Różowe okulary
2010-02-10T21:10:57+01:00
Alegoria- motyw, postać, wydarzenie, które poza znaczeniem dosłownym ma określony sens przenośny

Apostrofa- bezpośredni zwrot do adresata

Epitet- wyraz określający cechę rzeczy, ludzi, zjawisk

Ironia-polega na sprzeczności, między znaczeniem dosłownym a znaczeniem właściwym zamierzonym, niewypowiedzianym wprost.

Metafora (przenośnia)-określenie zjawisk za pomocą takiego doboru słów, które tworzą nowe znaczenie

Porównanie- zestawienie cech ze względu na podobieństwo

Pytanie retoryczne- pytanie pozorne

Wykrzyknienie-podkreślenie silnych emocji podmiotu lirycznego

Wyliczenie-wymienienie kolejno wszystkich elementów pewnego zjawiska
2010-02-10T21:11:39+01:00
1Epitet- jest to określenie rzeczownika (najczęściej przymiotnik)
2Porównanie -środek stylistyczny w którym porównujemy coś do czegoś na zasadzie analogii np. piekny jak wiosenny deszcze, smutny jak jej zapłakane oczy.
3Przenośnia, inaczej metafora- wyrażenie czegoś za pomocą innych słow, na zasadzie podobieństwa, analogii bądź gry skojarzeń, odczytujemy ją w sposób nie doslowny, a przenośny, np las rąk.
4Uosobienia-nadanie ludzkich cech rzeczom, zjawiskom lub zwierzętom np.góry śnią
5Ożywienie-nadanie cech istoty żywej np.zegar oddycha
6Hiperbola-wyolbrzymienie jakiegoś zjawiska np.miliardy muszek fruwały nad głową
7Peryfraza-zastąpienie słowa jego dłuższym opisem np.góry - głazy poukładane w stosy i złączone ze sobą

ps licze na naj;) opisałam nie z internetu