Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-11T17:57:08+02:00
Kult Świętych w religii katolickiej i prawosławnej szczególny szacunek do osób zbawionych oraz do świętych aniołów, którzy stawiani są za wzór dla wszystkich żyjących. Do świętych można zwracać się z prośbą o wstawiennictwo do Boga.
W katolicyzmie szczególny szacunek należy się Maryi, jako matce Jezusa Chrystusa, która z uwagi na brak grzechu pierworodnego (niepokalane poczęcie) i uczynkowego jest najwyższym wzorem świętości.


Obchody ku czci świętych i błogosławionych są bez wątpienia najwyższym kultem, jaki oddaje im społeczność Kościoła. Wyznaczenie "dnia świętego" jest znaczącym faktem kultycznym, czasem dość złożonym, gdyż zbiegają się tu czynniki historyczne, liturgiczne i kultowe, niełatwe do pogodzenia.
2009-10-11T19:13:13+02:00
Http://www.alberto.pl/kult.php myślę że ta stronka tużdo ci pomoże ;]