1. Wartościowość cyny w tlenku o wzorze Fe2O3 ( 2 i 3 małe) nosi nazwę ???
2. Dwie cząsteczki tlenku siarki(VI) zawierają: 2 atomy siarki i 3 atomy tlenu ???
3. Jak należy odczytać następujące zapisy: 3Zn2O (małe 2), 2Br?
Czy to będą 3 atomy tlenku cynku(IV), 2 atomy bromu?

3

Odpowiedzi

2010-02-10T21:12:49+01:00
1. Wartościowość cyny w tlenku o wzorze Fe2O3 ( 2 i 3 małe) nosi nazwę ???
wartościowość cyny wyniesie III, a nazwa to tlenek cyny (III)
2. Dwie cząsteczki tlenku siarki(VI) zawierają: 2 atomy siarki i 3 atomy tlenu ???
SO3 - zawierają jeden atom siarki i 3 atomy tlenu
3. Jak należy odczytać następujące zapisy: 3Zn2O (małe 2), 2Br?
Czy to będą 3 atomy tlenku cynku(IV), 2 atomy bromu?

3Zn2O - trzy cząsteczki tlenku cynku (I)
2 Br - 2 atomy bromu
1 1 1
2010-02-10T21:14:43+01:00
1. Wartościowość cyny w tlenku o wzorze Fe2O3 ( 2 i 3 małe) nosi nazwę ???

Odp. Nie ma cyny w tym tlenku. (w takim wzorze wartościowość będzie wynosiła III)

2. Dwie cząsteczki tlenku siarki(VI) zawierają: 2 atomy siarki i 3 atomy tlenu ???

Odp. Wzór tlenku SO3 czyli 2 cząsteczki zawierają 2 atomy siarki i 6 atomów tlenu

3. Jak należy odczytać następujące zapisy: 3Zn2O (małe 2), 2Br?
Czy to będą 3 atomy tlenku cynku(IV), 2 atomy bromu?

Odp. Trzy cząsteczki tlenku cynku (I), 2 atomy bromu
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T21:15:59+01:00
1. Fe to jest żelazo, i jego wartościowość jest równa (III)
2. 2SO3 zwiera 2 atomy siarki i 3 tlenu ;)
3. 3Zn2O- trzy cząsteczki tlenku cynku
2Br- 2 atomy bromu
2 3 2