Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T21:13:36+01:00
Walentynki 2010

Ciekawy sposób na rozgrzanie serc w czasie zimy. Zwyczaj nie jest wprawdzie polski, ale ciepłych słów nigdy za wiele. Właśnie 14 lutego nadarza się „oficjalna” sposobność, aby tej wybranej osobie szepnąć coś do ucha. Warto przy tym pamiętać, że adresatami walentynkowych zwierzeń mogą być także (a może przede wszystkim?) małżonkowie i to niezależnie od stażu. Chyba, że ktoś nie chce, aby zrobiło mu się cieplej na sercu, gdy wokoło śnieg i niedawno siarczysty mróz. A gdy nie wiadomo, jak wyrazić uczucia? Wówczas z pomocą przychodzi poeta - humorysta, który bywał liryczny i potrafił zaczarować nie tylko dorożkę i dorożkarza...

- Powiedz mi, jak mnie kochasz.
- Powiem.
- Więc?
- Kocham cię w słońcu. I przy blasku świec.
Kocham cię w kapeluszu i w berecie.
W wielkim wietrze na szosie i na koncercie(...)
I gdy śpisz. I gdy pracujesz skupiona.
I gdy jajko roztłukujesz ładnie –
nawet wtedy, gdy ci łyżka spadnie(...)
I gdy włosy grzebieniem rozdzielisz.
W niebezpieczeństwie. I na karuzeli (...)
I wiosną, kiedy jaskółka przylata.
- A latem jak mnie kochasz?
- Jak treść lata.
- A jesienią, gdy chmurki i humorki?
- Nawet wtedy, gdy gubisz parasolki.
- A gdy zima posrebrzy ramy okien?
- Zimą kocham cię jak wesoły ogień.
Blisko przy twoim sercu. Koło niego.
A za oknami śnieg (...)
(K.I. Gałczyński)
2010-02-10T21:49:19+01:00
Święty Walenty - patron zakochanych.
Jak co roku, niezmiennie wszystkie pary czekają na 14 lutego. Dzień, przepełniony miłością, radością szczęściem, które aż promienieje od zakochanych.
Do Polski te jedno z najpopularniejszych świąt trafiło w latach 90. XX w z kultury francuskiej oraz krajów anglosaskich. Teraz, napewno wielu z was nie wyobraża sobie życia bez tego święta - nie dziwię się. Nawet osoby, które nie znalazły tej drugiej połówki obchodzą to święto z przyjaciółmi, znajomymi, bo jest to dzień, w którym każdy ma prawo być szczęśliwym.
W walentynki, osobie bliższej wysyła się kartki walentynkowe, na których standardowo widnieje podpis : ,,Twoja Walentynka", ,,Wielbiciel'' itp.
Daje się podarunki: kwiaty, czekoladki(najczęściej w kształcie serca).
Niezależnie od wieku, każdy z nas lubi to święto. Jeden bardziej, drugi mniej.
Wszystkim zakochanym z tym dniu życzę szczęścia, miłośći i aby przez cały rok nie zabrakło przy was nigdy osoby którą kochacie.