Odpowiedzi

2010-02-10T21:17:32+01:00
Dane:
masa substancji (ms)= 6 dag
masa roztworu (mr)= 3kg
1kg=100dag
3kg=300dag

Szukane:
%cp=?

%cp = (ms/mr)*100%

%cp = (6/300)*100%

%cp=2%

Odp.: stężenie procentowe tego syropu wynosi 2%.

Pozdrawiam:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T21:23:55+01:00
Witam
dane: mr=3kg= 300dag=3000g, ms=6dag=60g
szukane: cp
cp = ms*100%/mr = 60g*100%/3000g = 2%

pozdrawiam
czarnadziura