A) w ryzie papiery jest 500 kartek. dwie ryzy papieru kosztują 29 80 zł. ile kosztuje jedna kartka (wyniki podaj z dokładnością 1gr)

b)Karton zawierający 200 ołówków ważył 0,86 kg. po sprzedaniu połowy ołówków karton z pozostałymi ołówkami ważył 0,5 kg.ile ważył jeden ołówek?

3

Odpowiedzi

2009-10-11T17:26:23+02:00
A) 29.80/1000 = 0,02 = 2gr
Odp.: Jedna kartka kosztuje ok. 2 gr
b)860g - 500g = 360g
360g / 100 = 3,6g
Odp.: jeden ołówek waży 3,6g

3 5 3
  • Użytkownik Zadane
2009-10-11T17:33:09+02:00
A)
1ryza = 500 kartek
2 - 1000 kartek

1000- 29,80 zł
1 - x

29,80 zł * 1
x zł = 1000


x= 0, 0298 zł ≈2 gr


b) 100 ołówków - 0,5 kg
1 ołówek - x kg

0,5 kg * 1
x kg = 100

x = 0,005 kg





2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T17:38:28+02:00
A) 29.80/1000 = 0,02 = 2gr

b)860g - 500g = 360g
360g / 100 = 3,6g
2 5 2