Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T21:39:06+01:00
Na podstawie równania reakcji:

2C3H5(OH)3 + 7O2 = 6CO2 + 8H2O

wiemy że glicerol reaguje z tlenem w stosunku 2 do 7

184g - 224g
92g - x
x=112g

1 mol - 32g
x - 112g
x= 3,5 mola

3,5mola * 22,4 = 78,4dm3

Odp. Potrzeba 78,4dm3 tlenu

Ps. Pozdrawiam ;)
4 4 4
2010-02-11T00:33:32+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
2C₃H₅(OH)₃ + 7O₂---> 6CO₂ + 8H₂O
mC=12u
mH=1u
mO=16
mC₃H₅(OH)₃=3*12u+8*1u+3*16u=92u
2*92g glicerolu-------7*22,4dm3 tlenu (dane z reakcji)
92g glicerolu----------xdm3 tlenu (dane z treści zad.)
x=92*7*22,4/2*92
x=78,4dm3 tlenu
4 5 4