Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T21:42:36+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Z twierdzenia pitagorasa obliczamy przeciwprostokoątną
a²+b²=c²
c²=3²+4²
c²=25
c=5
obwód trójkąta ABC=3+4+5=12
skalaA'B'C'/ABC k=36/12=3
boki trójkąta A'B'C' są 3 razy dłuższe czyli
3*3=9
3*4=12
3*5=15
20 4 20
2010-02-10T21:46:03+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
ABC

przyprostokatne a=3 b=4
przeciwprostokątna

^2-znaczy do kwadratu

c^2=a^2+b^2
c^2=3^2+4^2
c^2=9+16
c^2=25
c=5 cm

Obw. ABC= 3+4+5=12 cm

Obw. A'B'C'=36 cm

Obw.A'B'C'/Obw.ABC= 36/12=3

a'=a*3=3*3=9 cm
b'=b*3=4*3=12 cm
c'=c*3=5*3=15 cm

Spr.

a'+b'+c'=9+12+15= 36

Odp.
Boki trójkąta A'B'C' mają długość 9 cm, 12 cm, 15 cm
pozdrawiam:)
8 4 8
2010-02-10T21:48:45+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
W tym zadaniu należy zastosować twierdzenie Pitagorasa.
|AB|²=? |AC|=3 cm |BC|=4 cm
(3 cm)²+(4 cm)²=|AB|²
9 cm²+16 cm²=|AB|²
25 cm²=|AB|²/√
|AB|=5 cm

x(3 cm+4 cm+5 cm)=36 cm
x∧12 cm=36 cm/:12 cm
x=3

|AB|'=|AB|∧3=15 cm
|AC|'=9 cm
|BC|=12 cm
4 4 4