Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T21:40:56+01:00
A) 2HC00H+ 2K = 2HCOOK + H2
mrówczan (metanian) potasu wodór


b)2CH3COOH+Ca(OH)2 = (CH3COO)2Ca + 2H2O
octan (etanian) wapnia woda
1 5 1
2010-02-11T00:22:51+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) 2HCOOH + 2K------> 2HCOOK + H2
....................metanian (mrówczan) potasu
b) 2CH3COOH + Ca(OH)2---->(CH3COO)2Ca + 2H2O
.............................etanian (octan) wapnia
2 5 2