Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T17:37:56+02:00
Kary które były wyznaczane przez sędziów miały bardzo duży wpływ od ich samopoczucia i humoru.Gdy sędzia miał zły dzień mógł kogoś skazać na chłostę jeśli dobry dać tylko upomnienie.Później wprowadzono surowy system kar opierający siż na zasadzie,,ząb za ząb", ,,oko za oko".Dzięki temu zmniejszyła się liczba przestępców gdyż nikt nie chciał mieć do czynienia z ówczesnym prawem.
15 4 15
2009-10-11T17:59:49+02:00
Z podręcznika! :)
Twórcą państwa starobabilońskiego i jednym z najwybitniejszych jego władców był Hammurabi. Jego największym osiągnięciem było wprowadzenie jednolitego systemu prawnego[tzw. kodeks Hammurabiego]dla całego państwa [jak trzeba ci fragment tego kodeksu to pisz]
Innym władcą, który odrodził potęgę Babilonii[państwo nowobabilonskie] był Nabuchodonozor II. zyskał on sławę dzięki wojom i podbojom.
10 3 10
2009-10-11T18:06:25+02:00
jednolite Prwao zjednoczyło mezopotamię pod względem prawnym to znaczy w całym państwie były podobne wyroki co wpływało pozytywnie na nastroje społeczne każdy ( kto posiadał prawo- napewno nie niewolicy) mugł oskarżyć i domagać sie wynagrodzenie
12 3 12