Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T21:55:42+01:00
2CH3COOH + 2Na---------2CH3COONa + H2
octan (etanian) sodu wodór
HCOOH + NaOH-----------HCOONa + H2O
mrówczan (metanian) sodu woda
C4H9COOH - wzór strukturalny
CH3 - CH2 - CH2 - CH2 - COOH wzór półstrukturalny



2010-02-10T23:58:18+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
2CH3COOH + 2Na---------.>2CH3COONa + H2(strzałka w górę)
HCOOH + NaOH-----------HCOONa + H2O

KWAS PENTANOWY C4H9COOH
..H.H.H..H
...I..I..I...I
H-C-C-C-C-C=O
...I..I..I..I..I
..H.H.H.H..O-H
1 5 1