A) Pewien chemik twierdzi ,że pije herbatę , która jest około
7-procentowym roztworem cukru . W jednej łyżeczce mieści się około 5 g cukru. Ile łyżeczek cukru dodaje chemik do 200 g gorzkiej herbaty?
b) Pani Kasia natomiast wsypuje dwie łyżeczki cukru do 250 g gorzkiej herbaty. Jakie jest stężenie procentowe otrzymywanego przez nią roztworu ?
Zapisz obliczenia.


DAM NAJ :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T22:16:08+01:00
Odpowiedź do zadania "a" - Chemik dodaje 3 łyżeczki cukru do 200 g gorzkiej herbaty.
odpowiedź do zadania "b" - Otrzymane stężenie przez Panią Kasie wynosi 4%
1 1 1
2010-02-10T22:38:53+01:00
p
s=----- *r
100

s-masa rozpuszconej substancji
r-masa roztworu
p/100 -stężenie roztworu

nie znamy masy rozpuszczonej substancji,znamy tylko masę roztworu jest to 200 g herbaty oraz stęzenie roztworu tj,7%
trzeba obliczyć s czyli 200 gram *7%=14 gram
odp:trzeba dodać około 3 łyżeczek cukru .bo łyżeczka to 5g

b) w tym zadaniu znamy s i znamy r należy policzyć stężenie
s-to 2 łyżeczki cukru jedna łyżeczka to 5 g a r to 250 g czyli 10 g podzielić na 250 g=0.04
odp.jest to 4% roztwór

2 1 2