Odpowiedzi

2010-02-10T22:04:42+01:00
1/3 +1/4+1/5+1/6+x=1
57/60+x=1
x=3/60
x=1/20
2010-02-10T22:11:23+01:00
Dane:
cała wypłata=1
1 pracownik=1/3
2 pracownik=1/4
3 pracownik=1/6
4 pracownik=1/5
szukane;
część zapłaty 5 pracownika?
1-(1/3+1/4+1/6+1/5)=
1-(20/60+15/60+10/60+12/60)=
60/60 -57/60=3/60=1/20
odp:piąty pracownik otrzymał 1/20 zapłaty.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T22:19:13+01:00
⅓+¼+⅙+⅕-sprowadzamy do wspólnego mianownika -60
20/60+15/60+10/60+12/60=57/60-zapłata 4 osób
1-57/60=3/60=1/20
odp.piąty pracownik dostał 1/20 zapłaty