1.Wyrażenie 7*(-3x+6) jest równe
a)-21x+42
b)21x+42
c)-21x-42
d)21x-42

2) Wyrażenie 3a+5 jest równe
A) 6-7a-4-16a+3-6a
B) 6-7a-4+16a-3+6a
c) 6-7a-4+16a+3-6a
d)6-7a-4+16a+3-6a

3) Wyrażenie2(6y-11a+5) jest równe
a) 12y-11a+5
b) 12y-22a+10
c) 12y-22ay-10
d) 8y-13a+7

4) Jaki największy wspólny czynnik można wyłączyć przed nawias w wyrażeniu 12a+12b+36a²
a) a
b)12
c)12a
d)b

6) wyrażenie (a+3) ²+(a-5) ²-2(a-2)(a+2) jest równe
A) 4a²+42
b) -4a+42
c) 12
d) 38-4a

7) Wyrażenie x(z-4)+y(z-4) jest równe
a) xy(z-4)
b) (x+y) (z-4)
c) (x+y)(z+4)
d) (x-y)(z-4)

8) Jeden bok prostokąta ma długość x dm, a drugi jest o 4 dm od niego krótszy. Które wyrażenie opisuje pole tego prostokąta
a) xdm*4dm
b) (x-4) ² dm²
c) x²-4x dm²
d) x²+4x dm ²


9) Wyrazenie (3x+11) ² jest rowne
a) 2*(14x)
b) 9x²+33x+121
c) 9x²+121
d) 9x²+66x+121

10) Wyrażenie 4x²+4xy+y² jest równe
A) (2x+3y) ²
B) ( 2x+y) ²
C) (4x+y) ²
D) (-2x+y) ²

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T16:38:08+01:00
1.Wyrażenie 7*(-3x+6) jest równe
a)-21x+42

2) Wyrażenie 3a+5 jest równe
c) 6-7a-4+16a+3-6a
d) 6-7a-4+16a+3-6a

3) Wyrażenie2(6y-11a+5) jest równe
b) 12y-22a+10

4) Jaki największy wspólny czynnik można wyłączyć przed nawias w wyrażeniu 12a+12b+36a²
b)12

6) wyrażenie (a+3)²+(a-5)²-2(a-2)(a+2) jest równe
b) -4a+42

7) Wyrażenie x(z-4)+y(z-4) jest równe
b) (x+y) (z-4)

8) Jeden bok prostokąta ma długość x dm, a drugi jest o 4 dm od niego krótszy. Które wyrażenie opisuje pole tego prostokąta
c) x²-4x dm²

9) Wyrazenie (3x+11)² jest rowne
d) 9x²+66x+121

10) Wyrażenie 4x²+4xy+y² jest równe
B) (2x+y)²
2010-02-15T19:09:43+01:00
1a
2c
3b
4b
6a
7b
8a
9c
10b

nie jestem pewna co do wszystkich odp