Podróżnicy stwierdzili, że jeśli będą spożywali każdego dnia pełne racje żywnościowe, to zapasy
wystarcza im na 10 dni. Oblicz, na ile dni starczą im te zapasy, jeśli racje żywnościowe
zostaną zmniejszone o 1/6
. Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

2010-02-10T22:25:06+01:00
6/6 - racja żywnościowa

6/6 - 1/6 = 5/6
6 * 10 = 60
5 * 10 = 50

60 - 50 = 10
10 : 5 = 2

10 + 2 = 12
na 12 dni

Nie wiem czy zrozumiesz jak to zrobiłamale to bd dobra odpowiedz :)
2010-02-10T22:26:43+01:00
1- porcja
x- ilość dni

10*1=x*5/6
x=10*6/5
x=12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T00:06:00+01:00
1x- 1/6x = 5/6x

x- na ile dni wystarczy im jeśli zmniejszą racje żywnościowe o 1/6
10x- racje żywnościowe starczające na 10 dni czyli wszystko co mają

5/6x - racje które teraz będą im wystarczać na jeden dzień

5/6x =10 /*6
5x= 60 /:5
x=12

Odp. Jedzenia wystarczy na 12 dni.