Odpowiedzi

2010-02-10T22:43:11+01:00
Zimom gdy idziesz po dworze szkła od okularów stają się zimne,
a wchodzisz do ciepłego pomieszczenia para osadza się na zimnych powierzchniach. Tym przykładem możemy udowodnić że w powietrzu jest wilgoć.
10 3 10
2010-02-10T22:44:20+01:00
Ponieważ jest różnica temperatur . Powoduje to Para Wodna zawarta w powietrzu.
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T22:47:55+01:00
Witaj
W ten sposób mozna udowodnić istnienie pary wodnej w powietrzu.
Nalezy jednak dodać bardzo istotną uwagę, że ten efekt rosy występuje
tylko wtedy, gdy temperatura szkieł jest na tyle niska, że nienasycona para wodna w pomieszczeniu staje się przesycona w temperaturze szkieł okularów.
Najczęściej nie ma ztym problemów, ale można sobie wyobrazić wyjątkowo
suche pomieszczenie, w którym taki efekt może nie wystąpić.

pozdrawiam
czarnadziura
21 3 21