Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T22:52:41+01:00
Liczby wymierne to takie które da się zapisać za pomocą ułamka zwykłego, a więc:
-7 = - 7/1
3 = 3/1
2 i 1/2 = 5/2
-1,5 = - 3/2
-6,7 = -67/10
2,28 = 228/100
1 = 1/1
0 = tutaj 0 chyba nie jest liczbą wymierną.
pozdro.
2010-02-10T23:56:30+01:00
Liczba wymierna to taka liczba, którą można zapisać
w postaci ułamka zwykłego, gdzie licznik jest dowolną liczbą całkowitą, a mianownik dowolną liczbą całkowitą różną od zera.

są o liczby wymierne ponieważ można je zapisać w postaci ilorazu liczb całkowitych czyli w postaci ułamka zwykłego :)

-7=-28:4 (-28/4)
3=9:3 (9/3)
2i1\2= 20:8 (20/8)
-1,5= -12:8 (-12/8)
-6,7= -67:10 (-67/10)
2,28= 228:100 (228/100)
1=555:555 (555/555)
0= 0:69 (0/69) -> zero jest liczba całkowitą

Pozdrawiam :)
1 4 1