Odpowiedzi

2009-10-11T17:44:04+02:00
Zakładamy, że y>x i x≠0
I x+y=47
II y/x=2+11/x /*x

II y=2x+11
I y=47-x

Odejmując stronami otrzymujemy:
0=2x+11-47+x
3x=47-11
3x=36
x=12
y=35
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T17:59:06+02:00
X-wieksza liczba y-mniejsza liczba budujemy układ równań x+y=47 {x-11}:y=2 czyli x=47-y podstawiamy do drugiego równania i mamy47-y-11=2y czyli y=12 z tego wyliczasz ze x=35