Odpowiedzi

2010-02-10T22:47:56+01:00
36:3=12
12x24
Odp.: W jednym pudełku jest 12 kredek, a wdrugim 24.

Liczę na naj..:***
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-10T22:48:33+01:00
X - ilość kredek w pudełku I
2X- ILOŚĆ KREDEK W PUDEŁKU II
X+2X = 36
3X = 36
X=12
W I PUDEŁKU ZNAJDUJE SIE 12 KREDEK, ZAS W DRUGIM 24.
6 4 6
2010-02-10T22:50:30+01:00
W dwóch pudełkach jest 36 kredek. W jednym pudełku jest dwa razy więcej kredek niż w drugim. Ile kredek jest w każdym pudełku?

x = ilość kredek w I pudełku
y - ilość kredek w II pudełku
x +y = 36
x = 2y

x = 2y
2y +y = 36

x = 2y
3y = 36 /:3

x = 2y
y = 12

x = 2*12 = 24
y = 12

x = 24
y = 12

Odp. W jednym pudełku jest 12 kredek ,a w drugim pudełku jest 24 kredki
3 4 3