Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T00:22:31+01:00
M = 2tony / 2000kg

a = 2m/s^2.

h = 9m.

W = a * kg * m

W = 2m/s^2 * 2000 * 9m = 36000

nalezy wykonac prace o wartosci 36000 J
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-11T00:23:40+01:00
Dane:
m (masa)= 2 tony = 2000kg
h (wysokość) =s (droga) =9m
a (przyspieszenie)= 2m/s²
W = ?
Obliczam siłę:
F= m × a
F= 2000 kg × 2 m/s²
F = 4000 kg × m/s² = 4000 N
Obliczam pracę:
W= F × h = 4000 N × 9m =36000 kg × m/s² × m = 36000 kg × m²/s²= 36000 J = 36 kJ
(36 kJ to wartość pracy, jaką należy wykonać,aby przesunąć windę o masie 2 ton na wysokość 9 metrów, z przyspieszeniem 2m/s² )

7 2 7