W pewnym gimnazjum sa trzy klasy trzecie. Wklasie 3a jest 16chłopców i stanowią oni 50% tej klasy, w klasie 3b jest 7chłopców i stanowia oni 25 % tej klasy ,a w klasie 3c jest 12 chłopcow i stanowia oni 48% tej klasy. Jaki procent uczniow trzecich klas stanowia dziewczeta?? Zapisz obliczenia:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T22:57:39+01:00

IIIa:
chłopcy 16 , 50%
dziewczeta-16 ,50%
IIIb:
chłopcy 7, 25%
dziewczeta- 4*7=28 , 75%
IIIc:
chłopcy 12,48%
0,48x=12
x=25
dziewczeta-25-12=13 ,52%

dziewczeta w 3 klasach: 16+28+13=57
wszyscy ucznowie klas 3: 57+16+7+12=92
57/92 * 100%=ok.62%
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-10T23:04:01+01:00
Klasa 3 a - 100%-50% = 50% dziewczyn
klasa 3 b - 100% - 25% = 75% dziewczyn
klasa 3 c - 100% - 48% = 52% dziewczyn

w klasie 3 a jest 16 dziewczyn
w klasie 3 b jest 21 dziewczyn
w klasie 3 c jest 14 dziewczyn

czyli dziewczyny ogółem stanowią 80% chłopaków w szkole